top of page

Bao Bun: életem rendbeszedője

Két nagyon komoly dolog kijelentésével szeretném máris kezdeni: 1. az elmúlt hét egy nagyon nagy darab kaki volt számomra (bocsánat a kifejezésért, de ettől szemléletesebb példát nem találtam) 2. az ázsiai kaja a megfáradt, kinyúlt, európai lélek megmentője.


Amikor ázsiai kajákat főzök, akkor olyan, mintha a saját nagymamám lennék. Olcsó hozzávalókból olyat tudok főzni, ami nemcsak a testemnek, hanem a lelkemnek is egy óriási táplálék. Persze nem lehet (és nem is illik) összehasonlítani anyukám vasárnapi húslevesével, de amikor szeretném valami igazán jóval meglepni saját magam és a szeretteimet, akkor fellépek Marion's Kitchen youtube csatornájára és várom, hogy valami megihlessen.



Most a héten a Bao Bun receptjét próbáltam ki...és nem csalódtam. A pork (sertés) bao bun tulajdonképpen egy omlós gőzbuciba hajtott lassan elősütött és pácolt hús, friss zöldségekkel (már csupán e szavak hallatán is összegyűlt a nyál a számban). Előtte sose gondoltam volna, hogy a sertés hasaalja hús egy ilyen kulináris bomba alapösszetevője lehetne és bevallom féltem az elején, hogy nagyon zsíros/szalonnás lesz az eredmény...de tévedtem.


Az egyik hatalmas nagy előnye ennek a kajának, hogy baromi kevés hozzávaló kell: hús, szójaszósz, barnacukor, ánizs, fahéj, gyömbér, zöldhagyma. Ez persze csak az alapfelállás, én egy citrom levével, szerecsendióval és szegfűszeggel is kiegészítettem (sose bírom az alaprecepteket követni). Egy nagy lábasban össze kell borítani mindent, kicsit elkavargatni, a hús előkészítése is konkrétan egy mozdulat: két félbe kell vágni. Nekem, aki utál húsokat előkészíteni, ez egy hatalmas nagy plusz. Ezután be kell fektetni a szószba és a 160° fokos sütőbe bevágni 3 kerek órára. Ha eddig még nem mertétek elhinni, akkor inkább leírom külön: igen, ez konkrétan 10 perc előkészület. Pont annyi, amit nyűgösen és fáradtan is boldogan megteszek. A 3 órás forrófürdő után meg kell ágyazni neki egy tepsiben és éjszakára be kell tenni pihenni.


A recept egyetlen macerás része az a gőzbuci elkészítése. Ha vagytok olyan szerencsések és tudtok előre elkészített változatot venni, akkor én azt ajánlom nyugodtan tegyétek meg, mert én a mai napon 3 órát töltöttem ezzel. Nem mondom azt, hogy borzalmas volt, legalább volt időm elagyalni a dolgaimon, de legközelebb lehet jobban esne csak elővenni a husit, serpenyőben lepirítani és már tálalni.

Én káposzta helyett csak friss madársalátával, zöldhagymával, citrommal és tejfölös sriracha szósszal tálaltam...a lényeg, hogy legyen valami zöld és friss és roppanós.

Olyan ez az apró falatka, mint egy finom ölelés. A buci, a hús, a szósz szinte elolvadt a számban, a hagyma és a madársali pedig kellemes roppanósságot csempészett az egész élménybe. Szerencsére a többieknek is ízlett és talán így sikerült egy kicsit összejönni, jót enni és elfelejteni ezt a nehéz hetet.


Szóval mindenképpen próbáljátok ki!!!😊

Itt a recept:

https://youtu.be/N5oqGFRMCGw

Recent Posts

See All

Audrey

bottom of page