top of page

Kedvenc mesekönyveink

Mindig is imádtam a meséket, édesanyám rengeteget mesélt nekünk. Annyi, de annyi csodaszép mesekönyvünk volt, izgalmas és érdekes történetekkel és illusztrációkkal. Alig vártam, hogy végre én is anya legyek, és mesélhessek a gyermekemnek. Szerencsére sok régi könyvet megőriztünk a padláson, de sajnos egy-két kedvenc más tulajdonoshoz került azóta, vagy épp elveszett.

Már elég sok mesekönyvet vásároltam a kicsinek, szóval hiány nincsen, bár folyamatos bővítés alatt áll a gyűjtemény. A jelenlegi kedvenceink között vannak újak, és régiek egyaránt. Ezekből szeretnék nektek párat megmutatni.

1. Hova bújtál, kis unikornis?

Már a kislányom születése előtt kifigyeltem ezt a mesekönyvet. A kukucs-könyvek nagyon szórakoztatóak a kisebb gyerekek számára. Több változat is van belőle, és gyönyörű illusztrációk találhatóak a könyvben. Imádjuk nézegetni!




2. Eperke: Legyél a Valentin-barátom

Az Eperke mese nálunk nagy kedvenc, mind az új, mind a régebbi változat, így nem meglepő, hogy könyvben is nagy sikert arat a lányomnál. Nagyon aranyos, és kedves történetek vannak benne, szereti hallgatni őket, és imádja a képeket. Ezzel a könyvvel leptem meg az én kicsi kincsemet Valentin napon.


3. Bogyó és Babóca: Hónapok meséi

Elég sokat írtam már a blogon a Bogyó és Babócáról, szóval nem is szeretném nagyon kifejteni miért is annyira klassz ez a mesekönyv. Nálunk ez a number one, a tuti befutó, és a nyugi mese. Szeretnék még jó sok Bogyó és Babóca könyvet beszerezni, és az Anna, Peti és Gergő könyvekkel is szemezgetek már, melyek szintén Bartos Erika csodás művei közé tartoznak.



4. Karácsony éjjelén

Igaz nem épp aktuális téma, de kisgyereknél ez általában nem számít, akár nyáron is lehet karácsony. Ez a könyv azért nagy kedvenc, mert különböző hangeffektek kapcsolódnak egy-egy oldalhoz, ezzel színesítve a mesét és a történetet. A kicsi imádja nyomkodni a kis zenélő gombokat, és utánozni a hangokat.



5. Grimm legszebb meséi

Ugyanez a kiadás volt meg nekünk kiskoromban. De aztán elveszett, vagy oda ajándékoztuk valakinek, már nem emlékszem. Tavaly, a Régiségvásárban megtaláltam ugyanezt a könyvet, és annyira megörültem neki, rögtön meg is vettem. Szerettem mindig is a grimm meséket, jó nem épp kisgyerekeknek való, de imádom olvasni, és úgy látom, hogy a lányom is imádja hallgatni.



6. Az ezeregynap legszebb meséi

Ha volt egy kedvenc könyvem kislányként, akkor az ez a könyv volt. Édesanyám után megörököltem én is, vagyis a tesóimmal együtt. Nem is tudnám megmondani hányszor olvasta nekünk végig anyukám. Csodás élmények és hangulatok kötődnek a Közel-Kelet izgalmas és egzotikus történeteihez. Remélem az én kincsem is legalább annyira fogja imádni, mint én magam.



7. Tesz-Vesz szótár

Igaz ez nem mesekönyv, de gyerekeknek szól. Az is igaz, hogy nem épp 1,5 éveseknek írták, de mi imádjuk nézegetni, tanulni együtt a szavakat, és az idegen nyelv iránti érdeklődést is elő lehet készíteni vele. Ez is gyerekkorom egyik kedvence volt, a tévében is imádtam a mesét, és ezt a szótárat is nézegetni. Szerintem az én korosztályomban mindenki ismeri.




Szeretnék egy óriási gyűjteményt felhalmozni a lányomnak, és ha lesz még másik gyermekem, akkor neki is. A mesekönyv és a babák azok, amiket imádtam és a mai napig imádok gyűjteni. Nekem ez csodálatos és nosztalgikus érzés, mikor a régi nagy kedvenceimet fogom a kezemben. Remélem a lányom is így fogja ezt érezni felnőttként, és örömmel fogja lapozgatni ezeket a könyveket!

Recent Posts

See All
bottom of page